På gång....

Gästen och jag!
Kursen "Gästen och jag" berör områdena service, bemötande och värdskap både teoretiskt och praktiskt. Med möjlighet till att träna i rollspel. Det ger resultat! Allt förpackat på ett sätt som gör att vi törs lova många skratt. Helt enkelt kunskap på ett kul sätt! När vi har kul lär vi oss lättare!

Bra bemötande gör så mycket bättre!

Kom ihåg att Rom byggdes inte på en dag. Att leverera bra bemötande, till och med ett värdskap, görs inte på en dag utan är ett jobb som skall göras varje dag. Dag efter dag!

”En kund är den viktigaste personen som besöker våra lokaler, han är inte beroende av oss. Vi är beroende av honom. Han är inte ett avbrott i vårt arbete. Han är syftet med det. Han är inte en outsider i vår verksamhet. Han är en del av det. Vi gör inte honom en tjänst genom att tjäna honom. Han gör oss en tjänst genom att ge oss en möjlighet att göra det.”
MAHATMA GANDHI

KulSkaparna


Pauline Wolff har ett förflutet som guide på Stockholm Sightseeing/Strömma Kanalbolaget, där hon under några år även utbildade guider och värdinnor i service och bemötande. Hon har arbetat med kreativitet, samarbete och kroppsspråk i personalgrupper under ett tiotal år, med uppdragsgivare som Aftonbladet, Skatteverket, Svenskt Näringsliv mfl. Hon driver även Gotlands Improvisationsteater Gotlandsimpro

pauline@kulskaparna.se



Katarina Ekelund en civilekonom som tillbringat största delen av sitt liv inom besöksnäringen samt ett antal år inom finansieringsbranschen. Hon är formad i ämnet service och värdskap inom SAS och har under ett flertal år arbetat med finansiering, affärsutveckling och utbildning på Gotland. Service och bemötande är de starkaste ledorden. Katarina arbetar idag vid Drömstugan, driver Visby Strandby och har ett eget konsultföretag.

katarina@kulskaparna.se